اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

کیف پول الکترونیکی یا E-Wallet در معنای عام به هر وسیله یا ابزاری گفته می‌شود که امکان تراکنش‌های الکترونیکی را برای افراد فراهم می‌آورد. کیف پول الکترونیکی کاربردی مشابه کارت اعتباری یا کارت بانکی دارد و می‌توان از آن برای خرید آنلاین و تراکنش‌های مالی استفاده کرد؛ به همین دلیل کیف پول‌های الکترونیکی معمولا به یک حساب بانکی متصل هستند.در ادامه، چند گزینه کاندید بهترین کیف پول الکترونیکی دنیا در سال ۲۰۱۹ را معرفی می‌کنیم.

۱. PayPal

Paypal

پی‌پال را می‌توان با سابقه تقریبا بیست ساله، پدربزرگ شرکت‌های پرداخت الکترونیکی دانست. پی‌پال در ابتدا فقط کیف پولی برای تراکنش‌های سایت ebay بود، اما رفته رفته به یکی از بزرگترین و پرآوازه‌ترین شرک‌های این حوزه تبدیل شد. با استفاده از خدمات پی‌پال، امکان نقل و انتقال وجوه بین تمامی حساب‌های بانکی آمریکایی و بسیاری از بانک‌های دیگر کشور فراهم می‌شود. پی‌پال برای تراکنش‌های شخصی کارمزدی دریافت نمی‌کند، اما تبدیل ارز و خرید از کارت اعتباری مشمول پرداخت کارمزد می‌شوند؛ که این امر را می‌توان یکی از مزایای پی‌پال نسبت به سایر رقبا دانست.

۲. Venmo

venmo

ونمو در حقیقت تحت مالکیت پی‌پال است اما کاربردی کاملا متفاوت دارد. این اپلیکیشن ابتدا برای پرداخت‌های شخصی بین دوستان در بستر شبکه‌ای اجتماعی طراحی شد. ونمو اولین برنامه پرداخت مالی است که به صورت قابل حمل و برای استفاده بر روی گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌است؛ هر چند که افراد می‌توانند از طریق وب نیز به حساب شخصی خود دسترسی داشته باشند.

ونمو در شهرهای بزرگ بسیار محبوب است؛ به گونه‌ای که بیشتر جوانان برای پرداخت دنگ خود در فعالیت‌های گروهی، به جای استفاده از روش‌های سنتی از ونمو کمک می‌گیرند. این برنامه برای تقسیم هزینه‌ها در موارد دیگر نیز به کار گرفته می‌شود، به علاوه این که هم اکنون امکان استفاده از این اپلیکیشن برای بیشتر تراکنش‌های مالی در کسب و کارهای مختلف نیز فراهم شده است. نکته جالب این که پرداخت از کارت‌های اعتباری که به ونمو متصل هستند، با استفاده از این اپلیکیشن رایگان است.

ونمو با بهره‌گیری از شبکه عظیم پذیرندگان paypal و خلق مفهوم شبکه اجتماعی پرداخت بهترین کاندید برای عنوان بهترین کیف پول الکترونیکی در جهان است.

پرداخت امن و آسان با جیبی‌مو

اطلاعات بیشتر

۳. Square Cash

Square cash

اسکور کش یک برنامه پردازش کارت اعتباری موبایلی است که با هدف تامین نیاز رو به رشد پرداخت‌های شخص به شخص توسعه یافته است. این برنامه قابلیت‌هایی بسیار مشابه با ونمو دارد، البته به جز شبکه اجتماعی. در اسکور کش امکان درخواست و پرداخت پول از افراد فراهم است و پرداخت‌ها را می‌توان از حساب بانکی و بدون پرداخت کارمزد انجام داد. از این برنامه هم می‌توان به عنوان یک کیف پول الکترونیکی با قابلیت ذخیره موجودی در حساب شخصی، مثل پی‌پال، استفاده کرد؛ هم می‌توان با اتصال یک حساب بانکی به برنامه، از آن فقط برای مدیریت تراکنش‌های مالی استفاده نمود. اسکور کش اخیرا خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به قابلیت‌های خود اضافه کرده که همین مسئله در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های مشابه مزیتی رقابتی به شمار می‌رود.

۴. Zelle

Zelle

این برنامه راه جدیدی برای پرداخت‌های شخصی پیشنهاد می‌دهد. اگر شما حسابی در یکی از بانک‌های طرق قرارداد با زله داشته باشید، با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید پول نقد را مستقیما از حساب شخصی خود به حساب فرد دیگری منتقل کنید و این اطمینان را داشته باشید که وجه مذکور در کمتر از ۲۴ ساعت به دست شخص مورد نظر شما خواهد رسید. قابل ذکر است که لیست بانک‌های طرف قرارداد با زله روز به روز در حال افزایش هستند.

برای استفاده از زله حتما نیازی نیست که برنامه را نصب کنید، هرچند که امکان استفاده از آن هم تحت وب و هم با دانلود و نصب اپلیکیشن فراهم است. تراکنش‌های در زله رایگان هستند و در هر لحظه تنها امکان اتصال یک حساب بانکی به یک حساب زله وجود دارد.

۵. Google Wallet

google wallet

گوگل برای هر کاری که بتوان آن را آنلاین انجام داد، راهی دارد و انتقال پول از این قاعده مستثنی نیست. گوگل والت در ادغام با سایر محصولات گوگل، از جمله جیمیل یکتاست. بنابراین شما می‌توانید از طریق گوگل والت با مخاطبان جیمیل خود تراکنش مالی داشته باشید. واضح است که اگر شما یک حساب گوگل دارید، قطعا در گوگل والت نیز حساب دارید.

مانند بیشتر محصولات گوگل، گوگل والت نیز به خوبی طراحی شده و کار کردن با آن آسان است. گوگل والت از طریق برنامه مخصوص خودش و یا سایر سرویس‌های گوگل قابل استفاده است و در حال حاضر کارمزدی به ازای خدماتش دریافت نمی‌کند.

۶. Facebook Messenger

facebook messenger


فیسبوک همین الان هم همه چیز را در مورد شما می‌داند! پس چرا کنترل کارت‌ بانکی شما را به دست نگیرد و تجربه انتقال پول را با چت کردن اذغام نکند؟ از آن‌جایی که تقریبا همه از فیسبوک استفاده می‌کنند شما می‌توانید با استفاده از فیسبوک مسنجر برای آن‌ها پول واریز کنید و دیگر نیازی به ساخت حساب کاربری مجزا در جای دیگر وجود ندارد. تنها کافی است هر کس یک کارت بانکی را به حساب فیسبوکش متصل کند.

اطلاعات پرداخت در فیسبوک مسنجر محرمانه است و فقط دریافت‌کننده می‌تواند مبلغ و نام واریزکننده را ببیند. وقتی تراکنشی انجام شود حداکثر تا پنج روز تغییرات در بانک اعمال خواهد شد. به همین سادگی.

درگاه پرداخت و پرداخت دسته‌ای جیبی‌مو

راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت
ویژه کسب‌وکارها

اطلاعات بیشتر

۷. Revolut

revolut

ریولوت یک شرکت بریتانیایی است که در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد. هر چند ریولوت نسبت به رقبای با تجربه خود بسیار جوان‌تر است اما خدمات همه جانبه و گسترده آن این فاصله را جبران می‌کند.

علاوه بر خدمات یک کیف پول الکترونیکی، امکان نقل انتقالات بین المللی، مدیریت بودجه و درآمد، امکان کنترل امنیت کارت‌های بانکی و امکان تبدیل ارزهای دیجیتال از دیگر مزایای ریولوت هستند که بسیاری از نیازهای روزمره را پوشش می‌دهند.

به جمع 100 هزار کاربر جیبی‌مو بپیوندید.

هانا یونسی

هانا یونسی

کارشناس ارشد MBA و کارشناس بازاریابی جیبی‌مو

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

مطالب مرتبط