اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

گاهی در برنامه‌ها و تفریحات جمعی با دوستان، محاسبه دنگ پیچیده می‌شود. مخصوصا اگر اهل تفریحات گروهی باشید و تکرار این برنامه‌ّها زیاد باشد. کی چی خورده؟ چقدر خورده؟ کی طلبکار است و کی بدهکار؟ در حساب و کتاب‌های بزرگتر مثل تقسیم هزینه‌های منزل و کرایه خانه با یک هم‌خانه‌ای این پیچیدگی‌ها محسوس‌تر هم هستند. خبر خوب این که دیگر مثل گذشته نیازی به حساب و کتاب روی کاغذ نیست. امروزه اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که بسیار راحت و کاربردوست این کار را برای شما انجام می‌دهند. فقط کافی است آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

۱. Splitwise

برنامه‌ای رایگان و راحت‌الاستفاده مناسب برای تقسیم هزینه‌های مشترک که برای آیفون و اندروید در دسترس است. اسپلیت‌وایز به شکلی پویا دنگ‌ها را محاسبه کرده و جمع نهایی طلبکاری یا بستانکاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه همچنین ویژگی جالبی برای تسویه حساب دارد. هرگاه قصد پرداخت بدهی‌های خود را داشته باشید از طریق PayPal می‌توانید اقدام کنید. هرچند این قابلیت در کشور ما چندان کارا نیست؛ اما باز هم به دلیل پویایی در محاسبات و کاربری آسان، اسپلیت‌وایز را می‌توان در صدر محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های محاسبه دنگ قرار داد.

۲. SettleUp

این برنامه می‌تواند سناریوهای مختلف پرداخت را مدیریت کند: مثل زمانی که یک نفر مادر خرج است یا زمانی که چند نفر مشترکا هزینه‌ها را پرداخت کرده‌اند. همچنین این امکان وجود دارد که همه هزینه‌ها به طور مساوی بین افراد تقسیم شود یا سهم هرکس به طور مجزا محاسبه گردد. در انتها ستل‌آپ قابلیت اشتراک‌گذاری دارد، به این معنی که صورت حساب نهایی از طریق ایمیل، واتس‌اپ و یا هر کانال دیگری برای سایر اعضای گروه ارسال می‌گردد و آن‌ها را از هزینه‌ها مطلع می‌سازد.

درگاه پرداخت و پرداخت دسته‌ای جیبی‌مو

راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت
ویژه کسب‌وکارها

اطلاعات بیشتر

۳. Billr

اگر آیفون دارید و به دنبال برنامه‌ای مناسب برای محاسبه دنگ هستید، می‌توانید با پرداخت ۱ دلار از بیلر استفاده کنید. این اپلیکیشن در محاسبه هزینه‌های جمعی دنگ هر کس را متناسب با خودش حساب می‌کند و در آخر صورت حساب نهایی را برای همه اعضای گروه ارسال می‌نماید.

۴. Divvy

دیوی اپلیکیشنی برای آیفون است که برای استفاده از آن مجبور به پرداخت هزینه هستید. ویژگی جالب دیوی این است که نیازی به وارد کردن مبلغ صورت حساب ندارید، تنها کافی است از رسید پرداخت عکس بگیرید و هرکس که در آن شریک بوده ‌است را انتخاب کنید. سهم هرکس به صورت خودکار محاسبه می‌شود.

۵. Venmo

ونمو نیز مانند سایر اپلیکیشن‌های معرفی‌شده، دنگ هر کس را در هزینه‌های جمعی محاسبه می‌کند و پرداخت بدهی‌ها را به افراد یادآوری می‌کند. به علاوه با ونمو امکان درخواست پول یا قرض دادن به سایرین نیز ممکن است.

پرداخت امن و آسان با جیبی‌مو

اطلاعات بیشتر

۶. Bank of Me

بانک من برنامه‌ای است که علاوه بر محاسبه دنگ سایر هزینه‌ها را هم به شما یادآوری می‌کند و همانطور که از اسمش پیداست مانند بانکی در تلفن همراه شما، دریافت‌ها و پرداخت‌های شما را مدیریت می‌کند.

۷. جیبی‌مو

جیبی‌مو یک نمونه داخلی از برنامه‌های محاسبه دنگ است. جیبی‌مو کیف پول الکترونیکی مبتنی بر شبکه اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید افراد مختلف را در لیست دوستانتان داشته باشید و در هزینه‌های مشترک دنگ هر کس را محاسبه کنید. از آن‌جایی که جیبی‌مو خود یک کیف پول الکترونیکی در تلفن همراه شماست، برای پرداخت‌ها و دریافت‌ها نیاز به برنامه دیگری ندارید و می‌توانید از درون برنامه بدهی‌ها و طلب‌های خود را تسویه نمایید.

محاسبه دنگ با جیبی‌مو

به جمع 100 هزار کاربر جیبی‌مو بپیوندید.

هانا یونسی

هانا یونسی

کارشناس ارشد MBA و کارشناس بازاریابی جیبی‌مو

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

مطالب مرتبط