اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

درگاه پرداخت اینترنتی روشی رایج و مطمئن برای دریافت هزینه خدمات و کالاست که با استفاده از آن کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند به فروش محصولات خود بپردازند. در این روش دارندگان كليه كارت‌های بانكی عضو شتاب می‌توانند با استفاده از مشخصات كارت بانكی خود شامل شماره كارت، رمز دوم، تاريخ انقضاء و كد اعتبار سنجی (CVV2) نسبت به خريد كالا يا خدمات از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقدام نمايند. در این مطلب قصد داریم به نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

به طور کلی درگاه پرداخت اینترنتی دو نوع است:

  • درگاه پرداخت مستقیم
  • درگاه پرداخت واسط
درگاه پرداخت و پرداخت دسته‌ای جیبی‌مو

راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت
ویژه کسب‌وکارها

اطلاعات بیشتر

نحوه دریافت درگاه پرداخت مستقیم

مطمئن‌ترین، رسمی‌ترین و البته پردردسرترین راه دریافت درگاه پرداخت شخصی مراجعه به یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک (psp) است که با بانک‌ها طرف قرارداد هستند و امکان ارائه درگاه پرداخت اینترنتی از سوی بانک به این شرکت‌ها محول شده است. این شرکت‌ها به صورت رسمی ارائه‌دهندگان درگاه پرداخت شخصی هستند. در نتیجه کسب‌وکارهای متقاضی، باید با مراجعه به یکی از این شرکت‌ها و ارائه مدارک هویتی لازم اقدام به دریافت درگاه پرداخت نمایند. از جمله شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک می‌توان به «پرداخت الکترونیک سامان»، «به پرداخت ملت» و «سداد» اشاره کرد. برای انتخاب درگاه بانکی مناسب به مطلب بهترین درگاه پرداخت بانکی کدام است؟ مراجعه کنید.

در این روش اطلاعاتی که در صفحه پرداخت اینترنتی به مشتریان نمایش داده می‌شود متشکل از نام و آدرس دامنه‌ای است؛ که هنگام درخواست درگاه پرداخت اینترنتی از طرف متقاضی ثبت شده‌است.

این روش برای فروشگاه‌های بزرگ با تراکنش‌های بالا مناسب است. چراکه دریافت درگاه پرداخت مستقیم به نوبه خود دردسرهای فراوانی دارد. اکثر شرکت‌های پرداخت الکترونیک برای ارائه خدمات درگاه پرداخت، شرایطی مشابه موارد زیر دارند:

  • دارا بودن مجوزهای شغلی معتبر حقوقی و حقیقی (پروانه کسب و یا جواز کار) مرتبط با فعالیت مورد نظر در اینترنت و نیز اقامتگاه قانونی
  • اخذ نشان نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی از طریق آدرس enamad.ir
  • رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
  • عدم منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور
  • دارا بودن وب سایت اینترنتی رسمی و فعال به منظور فروش خدمات یا کالا
  • ارتباط بین زمینه فعالیت سایت و شرح فعالیت های مشخص شده در مجوزهای شغلی

مراحل انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به شرح زیر است؛ هرچند این فرآیند از شرکتی تا شرکت دیگر کمی متفاوت است.

  • تکمیل فرم آنلاین ثبت‌نام خدمات پرداخت اینترنتی
  • بررسی نماد اعتماد الکترونیک و فنی سایت و کنترل رویه فروش توسط شرکت پرداخت الکترونیک
  • تعریف کد پذیرنده در سیستم به صورت محدود با امکان انجام تراکنش تستی و ارسال آن به پست الکترونیک متقاضی
  • ارسال مدارک لازم
  • امضای قرارداد متقاضی توسط مدیریت شرکت پرداخت الکترونیک و ارسال آن
  • دریافت لوگوی ارائه خدمات پرداخت اینترنتی و قرار دادن آن در محل مناسبی از سایت پذیرنده
  • شروع به‌ کار فروشگاه

پس از ارائه درگاه از سوی شرکت ارائه‌دهنده (ارسال مشخصات درگاه)، مستندات برنامه نویسی که برای استفاده از درگاه مورد نیاز است برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید بستر پرداخت آنلاین را در سایت خود فراهم کنید.

انتقال وجه با اپلیکیشن جیبی‌مو

نحوه دریافت درگاه پرداخت واسط

این نوع درگاه‌ها به صورت یک واسطه عمل می‌کنند. یعنی خود این ارائه دهندگان درگاه پرداخت اینترنتی چند بانک را از شرکت‌های معرفی شده دریافت می‌کنند. سپس یک بخش کاربری در اختیار سایت‌ها قرار داده و با ارائه API امکان پرداخت را برای سایت‌ها فراهم می‌کنند. حال هر پرداختی که در سایت مورد نظر صورت گیرد به حساب این شرکت‌ها واریز شده و پس از به حد نصاب رسیدن مبلغ می‌توانید درخواست تسویه حساب برای دریافت مبلغ را ارسال کنید. وقتی مشتری در صفحه پرداخت شاپرک قرار دارد نام و آدرس دامنه سایت شما نمایش داده نمی‌شود و شامل نام و آدرس دامنه شرکت درگاه پرداخت قابل مشاهده است. اما می‌توانید با ارسال درخواست و پرداخت هزینه نام و آدرس سایت خود را در صفحه پرداخت نمایش دهید.

کسب‌وکارهایی که با مشکل گرفتن درگاه پرداخت شخصی مواجه هستند، می‌توانند با ثبت نام در راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت و از طریق پنل تحت وب جیبی‌مو، جریان ورودی و خروجی پول را مدیریت کنند و به این ترتیب از جیبی‌مو به عنوان درگاه پرداخت واسط استفاده نمایند. همچنین در مورد کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند و در بستر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، امکان ارسال لینک پرداخت برای مشتریان از طریق پیامک و کد تصویری نیز فراهم است.

از آنجایی که جیبی‌مو خود بر پایه شبکه اجتماعی است، هم پیگیری نقل و انتقالات در آن آسان‌تر است و هم با انتشار عمومی خریدی که از آن کسب‌وکار صورت گرفته، داستانی که منجر به آن خرید شده، بین دوستان بازگو می‌شود و خودبه‌خود بازاریابی دهان‌به‌دهان برای آن کسب‌وکار و محصول خریداری شده را به ارمغان می‌آورد. به علاوه چون هر کسب‌وکاری می‌تواند صفحه شخصی مربوط به خود را در شبکه اجتماعی جیبی‌مو بسازد، سایر کاربران جیبی‌مو می‌توانند اطلاعات شرکت، لینک وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی آن را ببیند و این خود به آشنایی بیشتر کاربران با کسب‌وکار مورد نظر کمک می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از جیبی‌مو به عنوان درگاه پرداخت واسط می‌توان به امنیت بالا، پیگیری آسان تراکنش‌های مالی و تسویه حساب سریع اشاره کرد.

پرداخت امن و آسان با جیبی‌مو

اطلاعات بیشتر

به جمع 100 هزار کاربر جیبی‌مو بپیوندید.

هانا یونسی

هانا یونسی

کارشناس ارشد MBA و کارشناس بازاریابی جیبی‌مو

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp