اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

کارت به کارت کردن یکی از روش‌های رایج انتقال پول است که سهم بزرگی از تراکنش‌های روزانه را به خود اختصاص می‌دهد. در هر فرآیند کارت به کارت مبلغی بین ۵۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان از حساب انتقال‌دهنده تحت عنوان کارمزد انتقال کاسته می‌شود.طبق بخشنامه بانک مرکزی هزینه انتقال وجه در انتقال‌های زیر یک میلیون تومان برابر با ۵۰۰ تومان است که با افزایش مبلغ انتقالی به ازای هر یک میلیون تومان، ۲۰۰ تومان به مبلغ کارمزد افزوده می‌شود. با توجه به اینکه سقف کارت به کارت ۱۵ میلیون تومان (توسط دستگاه کارتخوان درون شعبه) است، هزینه کارمزد ممکن است تا ۳۳۰۰ تومان افزایش یابد.

بنابراین اگر در ماه به طور میانگین ۱۰ بار کارت به کارت کنیم، سالانه مبلغی بین ۶۰ تا ۴۰۰ هزارتومان کارمزد پرداخت کرده‌ایم که رقم قابل توجهی است. به همین دلیل، اکثر افرادی که مرتبا با انتقال وجه سروکار دارند ترجیح می‌دهند از روش‌های بدون کارمزد استفاده کنند. در ادامه با برخی از این روش‌ها  آشنا می‌شویم.

انتقال وجه از طریق شعب بانک

محدودیت‌های انتقال وجه از طریق شعب، به دلیل حضور در بانک و ارائه کارت ملی و احراز هویت، نسبت به سایر روش‌ها کمتر است. با حضور در بانک برای انتقال وجه به حسابی از همان بانک محدودیتی در سقف انتقال وجود ندارد. برای انتقال به حسابی در بانک دیگر نیز می‌توان از سامانه پایا با سقف انتقال ۵۰ میلیون تومان و سامانه ساتنا با کف انتقال ۱۵ میلیون تومان استفاده کرد. در انتقال وجه از طریق شعب نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

درگاه پرداخت و پرداخت دسته‌ای جیبی‌مو

راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت
ویژه کسب‌وکارها

اطلاعات بیشتر

انتقال وجه با کدهای USSD

در این روش شما می‌توانید با شماره‌گیری کدهای دستوری یا USSD از طریق تلفن همراه، بدون نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزار، اقدام به انتقال پول کنید. از آن‌جایی که این روش نسبت به سایر روش‌های انتقال پول از امنیت پایین‌تری برخوردار است،‌ شرایط و محدودیت‌های این روش در بانک‌های مختلف، متفاوت بوده و حتی برخی بانک‌ها اصلا چنین خدماتی را ارائه نمی‌دهند. در برخی بانک‌ها همچون پارسیان و صادرات امکان انتقال پول بین حساب‌های همان بانک بدون پرداخت کارمزد فراهم است.

انتقال وجه با همراه بانک

بسیاری از بانک‌ها برای انجام راحت‌تر امور بانکی اقدام به ارائه اپلیکیشن‌هایی تحت عنوان همراه بانک می‌کنند. با استفاده از همراه بانک می‌توانیم پول خودمان را به حساب‌های خودمان، حساب‌های دیگرانی که در بانک ما حساب دارند و نیز به حساب‌های دیگران در سایر بانک‌ها انتقال دهیم. البته در انتقال پول به سایر بانک‌ها از طریق همراه بانک نیز عملیات از طریق سامانه‌های پایا و ساتنا انجام می‌شود که برای این فرآیند کارمزی دریافت نمی‌کنند.

از دیگر مزایای استفاده از همراه بانک این است که بانک‌ها برای انتقال مطمئن‌تر وجوه، مکانیسم‌های امنیتی مانند دستگاه رمزیاب یا توکن و یا تایید پیامکی را به کار می‌گیرند که در صورت استفاده از این مکانیسم‌ها، سقف انتقال وجه افزایش می یابد.

پرداخت امن و آسان با جیبی‌مو

اطلاعات بیشتر

انتقال وجه از طریق شبکه اینترنت

با گسترده شدن خدمات بانکی در بانکداری الکترونیک، بانک‌ها در کنار سایر سرویس‌ها، اقدام به ارائه سرویس انتقال وجه در سایت‌های اینترنتی خود نیز کرده‌اند. شرایطی که برای انتقال وجه در شبکه اینترنت وجود دارد،‌‌ همان شرایط عمومی انتقال وجه را دارد با این تفاوت که بر اساس دستور بانک مرکزی، مشتری بانک برای انتقال وجه اینترنی از یک کارت بانکی به کارت دیگر، حتما باید از درگاه اینترنتی بانک مبدا اقدام نماید. انتقال وجه از طریق سیستم انتقال وجه ساتنا و پایا در اینترنت بانک بسیاری از بانک‌ها فعال است و از طریق شماره شبا انجام می گیرد.

انتقال وجه بدون کارمزد با استفاده از اپلیکیشن جیبی‌مو

جیبی‌مو کیف پول الکترونیکی مبتنی بر شبکه اجتماعی است که خدمات متنوعی در حوزه پرداخت به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از اپلیکیشن جیبی‌مو می‌توانید به سایر افراد، انتقال وجه بدون کارمزد داشته باشید. جیبی‌مو به طور مستقیم به حساب بانکی شما متصل نیست که این امر خود به افزایش امنیت تراکنش‌های مالی شما کمک می‌کند. همچنین در انتقال وجه با استفاده از این برنامه نیازی به شماره حساب، شماره شبا یا شماره کارت طرف مقابل ندارید و تنها با استفاده از نام کاربری جیبی‌مو یا شماره موبایل، می‌توانید برای شخص مورد نظر انتقال وجه نمایید. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه به مطلب آموزش نحوه شارژ حساب و نحوه انتقال به بانک در اپلیکیشن جیبی‌مو مراجعه نمایید.

راه‌های انتقال وجه بدون کارمزد

به جمع 100 هزار کاربر جیبی‌مو بپیوندید.

هانا یونسی

هانا یونسی

کارشناس ارشد MBA و کارشناس بازاریابی جیبی‌مو

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

مطالب مرتبط