اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

اگرچه انتقال پول از طریق کارت به کارت جابجایی پول را بسیار آسان‌تر کرده است، ولی برخی معایب را نیز به همراه دارد. ایراد اول کارت به کارت کردن پول، لزوم پرداخت کارمزد است. اگر حرفه و یا فعالیت شما به نحوی است که در طول روز احتیاج به انجام تراکنش‌های متعددی دارید، حتماً متوجه خواهید شد که این کارمزدها مجموعاً مبلغی چشمگیر را شکل می‌دهند.

یکی از راه‌های صرفه جویی در پرداخت کارمزدهای انجام عملیات انتقال پول از طریق کارت به کارت، استفاده از شماره شبا و انتقال پول از طریق این شماره است. در واقع، با استفاده از شماره شبا، شما دیگر هیچ مبلغی بابت عملیات انتقال پول پرداخت نخواهید کرد. بنابراین تنها کافی است تا عملیات تبدیل شماره کارت به شبا را انجام داده و سپس انتقال مبلغ را انجام دهید. البته انتقال کارت به شبا مزایای مختلفی به همراه دارد که در بخش های آتی این متن به صورت جداگانه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نحوه تبدیل شماره کارت به شبا

برای تبدیل شماره کارت به شماره شبا، تنها کافی است به وب‌سایت بانک مورد نظر خود رجوع کرده و شماره کارت مورد نظرتان را در بخش مخصوص وب‌سایت آن‌ها وارد کرده تا شماره شبا را دریافت کنید. امروزه تقریباً تمام وب‌سایت‌‌های اینترنتی بانک‌ها بخشی را به تبدیل شماره حساب به شبا یا شماره کارت به شماره شبا و بالعکس اختصاص داده‌‌اند.این ابزارها معمولاً در داخل برنامه‌های همراه بانک این بانک‌ها نیز تعبیه شده است و به راحتی قادر خواهید بود تا شماره شبا حساب بانکی خود را دریافت کرده و یا اینکه عملیات تبدیل شماره کارت به شبا را انجام دهید.

از طریق پست راهنمای دریافت شماره شبا، لینک به دست آوردن شماره شبا تمام بانک‌ها در دسترس قرار گرفته است.

درگاه پرداخت و پرداخت دسته‌ای جیبی‌مو

راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت
ویژه کسب‌وکارها

اطلاعات بیشتر

چرا تبدیل شماره کارت به شبا ضروری است؟

اگر تا به حال عملیات تبدیل شماره کارت به شبا را انجام نداده‌اید، بهتر است هرچه زودتر آن را انجام دهید. انتقال به شبا جهت انتقال مبالغ بین بانکی مزایای مختلفی را به همراه دارد که به برخی از آن‌ها در ابتدای این متن اشاره شده است.

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل لزوم تبدیل شماره کارت به شبا، الزامی بودن استفاده از آن برای انجام عملیات بانکی سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا)، جهت انتقال وجوه (مبالغ بيش از يكصد و پنجاه ميليون ريال) به حساب خود و يا ساير افراد در ساير بانك‌ها است. استفاده از شماره شبا جهت انجام عملیات سامانه اتاق پایاپای الکترونیکی (پایا) نیز الزامی است. با استفاده از سامانه پایا، مشتریان بانک‌ها قادر خواهند بود تا پول را از حساب خود به حسابی در بانک دیگر به صورت الکترونیکی حواله نمایند.

مزیت دوم استفاده از شماره شبا، کارایی بیشتر آن است. انتقال پول از طریق کارت به کارت دارای سقف مجاز روزانه است. در حال حاضر، در داخل شبکه شتاب تنها قادر به کارت به کارت کردن مبلغ ۳ میلیون تومان در طول ۲۴ ساعت خواهید بود ولی با استفاده از سیستم انتقال به شبا این محدودیت را پیش روی نخواهید داشت و قادر خواهید بود تا مبالغ بسیار بالاتری را انتقال دهید.

جدای از این مورد،‌ شاید برای حساب خود کارت عابر بانک نداشته باشید و یا اینکه قصد انتقال مبلغ مورد نظر به حسابی را داشته باشید که دارای کارت عابر بانک نیست. در چنین شرایطی، استفاده از شماره شبا و انتقال به شبا را می توان به عنوان بهترین جایگزین  کارت به کارت در نظر گرفت.

مورد دیگر آن است که شماره شبا تمام اطلاعات بانکی مورد نیاز شما را در خود جای داده است. تمامی اطلاعات حساب اعم از کشور، بانک، شعبه بانک، شماره حساب و نوع حساب، در داخل شماره شبا جای گرفته‌اند. بنابراین تنها به همراه داشتن این شماره کافی است تا تمامی این اطلاعات را نیز همراه خود داشته باشید.

پرداخت امن و آسان با جیبی‌مو

اطلاعات بیشتر

موارد انتقال به شبا در جیبی‌مو

جیبی‌مو یک کیف پول الکترونیک است که از طریق درگاه پرداخت، حساب کیف پول شارژ می‌شود و از این پس نقل و انتقال پول از طریق شماره موبایل صورت می‌پذیرد؛ اما زمانی که بخواهید موجودی کیف پول را به حساب بانکی خود انتقال دهید، تنها کافی است شماره شبا بانک خود را ثبت کنید و انتقال را انجام دهید.

مورد دیگرِ انتقال وجه از طریق شماره شبا زمانی است که شما بخواهید به شخصی که عضو جیبی‌مو نیست، انتقال وجه داشته باشید. در این صورت شخص مقابل یک پیامک حاوی لینک واریز دریافت می‌کند که با وارد کردن شماره شبا، واریز انجام می‌شود.

در صورتی که از راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت استفاده کنید و پذیرنده جیبی‌مو باشید، پس از احراز هویت، قادر به انتقال مستقیم وجه از طریق شماره شبا خواهید بود؛ همچنین می‌توانید از طریق فایل اکسل نیز پرداخت‌های گروهی هوشمند انجام دهید.

منابع

به جمع 100 هزار کاربر جیبی‌مو بپیوندید.

هانا یونسی

هانا یونسی

کارشناس ارشد MBA و کارشناس بازاریابی جیبی‌مو

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

مطالب مرتبط