اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۸ روند فعال‌سازی رمز دوم پویا آغاز شد و تقریبا تا پایان دی ماه امکان فعال‌سازی آن برای مشتریان تمام بانک‌ها فراهم شد. از ۸ بهمن ماه نیز نوبت به اجرایی شدن مرحله به مرحله قطع رمز دوم ایستا در بانک‌ها رسیده است. در این پست بیان می‌کنیم که رمز دوم ایستا چیست و سپس روند قطع رمز ایستا بانک‌ها را بر اساس زمانبندی بانک مرکزی گزارش می‌کنیم.

رمز دوم ایستا چیست؟

رمز دوم ایستا یا ثابت، همان رمز دوم یا به بیانی بهتر رمز اینترنتی کارت‌های بانکی است، که با درخواست مشتری برای کارت بانکی وی در بانک فعال می‌شود. این رمز زمانی استفاده می‌شود که برای انجام تراکنش نیازی به حضور فیزیکی کارت نباشد. مثال‌هایی از موارد استفاده رمز دوم ایستا کارت در پایین لیست شده است:

  • خرید از درگاه پرداخت اینترنتی
  • انتقال وجه از طریق کارت به کارت
  • خرید شارژ یا پرداخت قبوض از طریق سامانه‌های USSD‌
  • و هرگونه تراکنشی که بدون حضور فیزیکی کارت قابل انجام باشد
درگاه پرداخت و پرداخت دسته‌ای جیبی‌مو

راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت
ویژه کسب‌وکارها

اطلاعات بیشتر

آغاز روند قطع رمز دوم ایستا**

پیرو اطلاع‌رسانی بانک مرکزی در مورد قطع رمز دوم ایستا یا همان رمز دوم ثابت کارت‌های بانکی در هفته دوم دی‌ماه، به اطلاع می‌رساند این سرویس از روز هشتم بهمن‌ماه جاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری بطور تدریجی ظرف چند روز قطع می‌شود و تنها «رمز دوم پویا» قابل استفاده خواهد بود.

لازم به ذکر است انجام خریدهای اینترنتی بدون حضور کارت تا سقف مجموع یک میلیون ریال برای هر کارت در هر ۲۴ ساعت با رمز دوم ایستا قابل انجام است.

روند قطع رمز دوم ایستا در بانک‌ها و موسسات اعتباری به شرح ذیل است:

پایان-عمر-رمز-ایستا

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، از ۲۰ بهمن ماه ۹۸ رمز ایستای کارت‌های نقدی این بانک غیرفعال می شود و انجام تراکنش با رمز دوم ثابت تا سقف یکصد هزار تومان در شبانه روز امکان‌پذیر نخواهد بود.

زمان قطع رمز دوم ایستا در سایر بانک‌ها نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

تاکید می‌شود مشتریان محترم بانک‌ها ظرف چند روز آینده نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» به‌ویژه از طریق روش دریافت پیامک با مراجعه به وب‌سایت بانک یا خودپرداز و یا شعبه اقدام لازم را انجام دهند.

**لازم به ذکر است که در مرحله‌های بعدی اجرای طرح رمز دوم پویا، تغییراتی در آن انجام شد. در زمان نوشتن این مطلب، قرار بود رمز دوم ایستا حذف شود ولی اکنون این رمز با سقف مشخصی در روز قابل استفاده است.

پرداخت امن و آسان با جیبی‌مو

اطلاعات بیشتر

سقف رمز دوم ایستا

بعد از اجرای مراحل ابتدایی این طرح و بازخورد مخاطبان، تصمیم بر این شد تا رمز دوم ایستا غیرقابل استفاده نشود. در حال حاضر و در لحظه آخرین ویرایش این مطلب، رمز دوم ایستا تا ۱۰۰ هزار تومان در روز قابل استفاده است. این ۱۰۰ هزار تومان لزومی ندارد در یک تراکنش باشد و همه می‌توانند تراکنش‌های خرد اینترنتی خود را تا سقف یک میلیون ریال بدون استفاده از رمز دوم پویا انجام دهند.

اکنون رمز دوم پویا از طریق پیامک هم امکان‌پذیر است و شما می‌توانید بدون نیاز به هیچ اپلیکیشنی، رمز دوم پویای خود را دریافت کنید.

چگونه رمز دوم پویا خود را فعال کنیم؟

جهت دریافت راهنمای کامل نحوه فعالسازی رمز پویا تمامی بانک‌ها، به لینک‌های زیر مراجعه نمایید:

رمز پویا چیست و نحوه گرفتن رمز پویا چگونه است؟ (تمام بانک‌ها)

فعال‌سازی رمز پویا پیامکی – دکمه درخواست رمز پویا در درگاه پرداخت

به جمع 100 هزار کاربر جیبی‌مو بپیوندید.

هانا یونسی

هانا یونسی

کارشناس ارشد MBA و کارشناس بازاریابی جیبی‌مو

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp