اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

محدودیت‌های ایجاد شده برای سقف کارت به کارت در شبکه بانکی یکی از چالش‌های اساسی مشتریان است. افراد نمی‌توانند تنها در یک فرایند، حجم زیادی از پول را با کارت‌های بانکی خود در میان بانک‌های مختلف انتقال دهند. نتیجه اینکه یکی از سوال‌های متداول، چگونگی افزایش سقف کارت به کارت تعیین شده است؟ آیا برای این مسئله راهکاری است؟

سقف کارت به کارت در سیستم بانکی

بانک مرکزی طبق دستور‌العملی در رابطه با محدودیت تراکنش‌های مالی بانک‌های کشور، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت را به شرح زیر تعیین کرده است؛ بر این اساس سقف انتقال وجه کارت به کارت، چه به صورت شتاب و چه غیر شتاب برای اکثر پایانه‌های مجاز و همچنین بیشتر کارت‌های بانکی در طول یک شبانه‌روز مبلغ ۳ میلیون تومان مشخص شده است. اخیرا با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف کارت به کارت در شبکه بانکی به ۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که سقف انتقال وجه، توسط بانک مبدا تعیین می‌شود و صرف نظر از بانک مقصد است. البته این محدودیت شامل کارت‌‌خوان‌های شعبه‌ای نمی‌شود.

این محدودیت به این معنا است که شما برای انتقال هر میزان وجهی بالاتر از این حد مشخص‌شده ناگزیر هستید تا ساعت بیست‌وچهار (آغاز روز بعد) صبر کنید و سپس مجددا به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کنید. فرایندی که برای مبالغ کلان می‌تواند برای روزها تکرار شود!

سقف کارت به کارت در اپلیکشن‌هایی نظیر آپ که امکان انتقال وجه از طریق کارت به کارت را فراهم می‌کنند، روزانه تنها ۱ میلیون تومان است که در روزهای اخیر که شاهد بحران کرونا هستیم، طبق اطلاعیه بانک مرکزی، این مبلغ به ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

طبق گزارش بانک مرکزی سقف تعیین شده برای انتقال وجه کارت به کارت جهت ایجاد محدودیت در فعالیت‌های روزمره مردم عادی نبوده و هدف مقابله با پول‌شویی و سفته‌بازی است. هر چند اجرای آن به هر حال تاثیر غیرقابل انکاری در تراکنش‌های روزمره مردم داشته است. بانک مرکزی، هدف از افزایش سقف کارت به کارت در روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا را کاهش مراجعات حضوری به شعب بانکی و خودپردازها اعلام کرده است.

درگاه پرداخت و پرداخت دسته‌ای جیبی‌مو

راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت
ویژه کسب‌وکارها

اطلاعات بیشتر

راه‌های انتقال وجه بیش از سقف کارت به کارت

کارت به کارت درون بانکی

این روش انتقال وجه تنها مختص به تراکنش‌هایی با مبدا و مقصد مشترک است. به عنوان نمونه اگر شما قصد دارید با کارت بانکی مثل سامان انتقال وجه انجام دهید کارت بانکی فرد گیرنده نیز باید متعلق به همین بانک باشد. سقف انتقال وجه کارت به کارت درون شبکه‌ای نیز با محدودیت‌هایی مواجه است، به عنوان نمونه سقف جابه‌جایی در برخی بانک‌ها مبلغ ۱۵ میلیون تومان و در برخی همان ۳ میلیون تومان است. در مقابل کارت به کارت درون بانکی، کارت به کارت شتابی وجود دارد که زمانی است که بانک‌های مبدا و مقصد انتقال وجه متفاوت باشند، مانند کارت به کارت از بانک مبدا سامان به بانک مقصد ملی.

مراجعه به شعب بانک

با مراجعه به شعب بانکی و برای انتقال وجه به حسابی از همان بانک محدودیتی وجود ندارد. برای انتقال وجه کارت به کارت از طریق دستگاه‌های کارتخوان درون شعبه نیز می‌توان تا سقف ۱۵ میلیون تومان کارت به کارت کرد.

انتقال وجه با شماره شبا

انتقال وجه به یک شماره شبا از طریق یکی از سامانه‌های پایا یا ساتنا در سیستم بانکی صورت می‌پذیرد. در نوشته انتقال وجه با شبا چقدر طول می‌کشد؟ به تفضیل در مورد زمان و سقف انتقال وجه با شماره شبا بحث شده است.

پرداخت امن و آسان با جیبی‌مو

اطلاعات بیشتر

انتقال وجه از طریق شماره موبایل

با استفاده از اپلیکیشن کیف پول جیبی‌مو می‌توانید به سایر افراد و بدون پرداخت کارمزد، انتقال وجه داشته باشید. در پرداخت وجه با استفاده از این برنامه نیازی به شماره کارت طرف مقابل ندارید و تنها با در اختیار داشتن نام کاربری یا شماره موبایل شخص گیرنده می‌‌توانید انتقال وجه را انجام دهید. جیبی‌مو به طور مستقیم به حساب بانکی شما متصل نیست و لازم است که کیف پول خود را شارژ کنید. اپلیکیشن جیبی‌مو در واقع جایگزین کارت به کارت است و با آن می‌توانید با محدودیت‌های سقف کارت به کارت خداحافظی کرده و روزانه تا ده میلیون و حتی بیش‌تر پول انتقال دهید.

در این ویدیو نحوه انتقال وجه با شماره موبایل را مشاهده نمایید.

برای آشنایی بیشتر و استفاده از نسخه وب این نرم‌افزار کاربردی به سایت جیبی‌مو مراجعه نمایید و یا می‌توانید نسخه اندروید را از طریق گوگل پلی و یا کافه بازار دریافت نمایید.

لینک‌های مفید:

کیف پول الکترونیکی، انواع و مزایای استفاده از آن

پس گرفتن پولی که به اشتباه کارت به کارت شده، چگونه امکان‌پذیر است؟

جیبی‌مو جایگزین مناسبی برای کارت به کارت

به جمع 100 هزار کاربر جیبی‌مو بپیوندید.

هانا یونسی

هانا یونسی

کارشناس ارشد MBA و کارشناس بازاریابی جیبی‌مو

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری
Share on twitter
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

مطالب مرتبط